Klantverhaal Centennium

Centennium maakt gebruik van de urenregistratie- en facturatie module van Solutions Factory bij de inhuurdesk van Gemeente Amersfoort. Via deze module kan je, zodra je een opdracht hebt gegund, de gewerkte uren bijhouden en facturen aanmaken van de ingehuurde medewerker.

De urenregistratie- en facturatie module borgt de juistheid van de ingevoerde bedragen en voldoet aan alle factuureisen die door de Belastingdienst zijn gesteld. Zo voorkom je factuurstromen buiten het systeem om.

Wij spraken Centennium over de urenregistratie- en facturatie module.

In gesprek met

Mijn naam is Esther Sorel en ik ben werkzaam bij Centennium B.V. Hier ben ik als Backoffice-medewerker met name verantwoordelijk voor het facturatieproces van de gewerkte uren van onze consultants.

Centennium maakt waardevolle data optimaal toegankelijk en wij creëren inzichten waarop gestuurd kan worden. Wij helpen organisaties in alle vraagstukken op het gebied van data- en informatie-management. Onze specialisatie richt zich op Business Intelligence en Datawarehousing. Daarnaast zijn we ook volledig thuis in de domeinen Data Governance, Data Integratie, Data Virtualisatie, Data Visualisatie alsmede Data Science & Big Data. Altijd met bewezen expertise, partners, technieken, tools en tastbare resultaten.

De urenregistratie module van Solutions Factory bij Gemeente Amersfoort

Het proces is eenvoudig: De uren die door onze consultant(s) bij Gemeente Amersfoort worden gemaakt kunnen wij per week inboeken in de urenregistratie module van de Inhuurdesk van Gemeente Amersfoort.

Als alle uren aan het einde van de maand zijn geboekt zetten wij deze via de module in een (proforma) factuur en versturen we deze via het systeem naar de leidinggevende van onze consultant bij Gemeente Amersfoort. Deze kan de (proforma) factuur dan accorderen en hierna ontvangen wij dan een e-mail uit het systeem dat de factuur is goedgekeurd. Wij voegen dan ons eigen factuurnummer toe en versturen deze via het systeem naar Gemeente Amersfoort voor de betaling.

Hoe vind je de module werken?

Bovenstaande procedure klinkt misschien omslachtig, maar dat is het helemaal niet. Alles is een kwestie van 1 druk op de knop en het systeem is zeer gebruikersvriendelijk en overzichtelijk. Het systeem spreekt voor zich en je loopt er zo doorheen. Deze module werkt daarom erg prettig.

”Alles is een kwestie van 1 druk op de knop en het systeem is zeer gebruikersvriendelijk en overzichtelijk.”

Esther Sorel

Wat zijn de grootste verschillen?

Bij Centennium werken we met veel verschillende systemen. Een van de pluspunten van jullie systeem is dat het systeem zeer gebruikersvriendelijk en zonder onnodig ingewikkelde rompslomp werkt. Wat heel fijn is, is dat wij zelf ons eigen factuurnummer kunnen toevoegen, dat is helaas zeker niet in alle systeem zo.

Wat ook een welkome verassing is, bij Centennium factureren wij altijd een gehele maand. In de urenregistratie module worden de uren per week geboekt. Het komt vaak voor dat het einde van de maand niet persé samenvalt met het einde van de week. In het Dynamisch Aankoop Systeem van Solutions Factory bij Gemeente Amersfoort is dit heel makkelijk. Je kunt namelijk meerdere keren uren boeken in dezelfde week. Je boekt eerst de uren in de week van de maand die je af wilt sluiten en maakt de (proforma) factuur. Daarna boek je nogmaals in dezelfde week de uren van de volgende maand.

In veel systemen die ik tegenkom kan dit niet en moet je dus een paar dagen wachten voordat de uren geboekt (en goedgekeurd en gefactureerd) kunnen worden en dit geeft dan ook vaak een vertraging op de betalingstermijn.

Een verbeterpunt voor de module zou de e-mail melding zijn. De e-mail die we nu ontvangen als de (proforma) factuur is goedgekeurd, heeft als onderwerp ‘uw factuur is goedgekeurd’. Dit zou de indruk kunnen wekken dat het proces is afgerond, maar het factuurnummer moet dan nog worden goedgekeurd en de factuur moet nog daadwerkelijk worden ingediend. Logischer zou het zijn als er in het onderwerp ‘uw proforma-factuur is goedgekeurd’ zou staan.

Wat vind je van de support van Solutions Factory?

Het is een keer voorgekomen dat wij een vraag hadden gesteld aan Gemeente Amersfoort m.b.t. de urenregistratie module. Wij werden toen door hen in contact gebracht met Solutions Factory en binnen no-time was er e-mail en telefonisch contact. Het is fijn als er zo snel geschakeld kan worden als je midden in een facturatieproces zit en je mensen aan de telefoon krijgt die weten waar ze het over hebben, zodat ze je snel en adequaat kunnen helpen.

Esther Sorel - Centennium

“Niets dan lof over het contact met Solutions Factory en hun urenregistratie module!”

Esther Sorel – Backoffice-medewerker Centennium B.V.

Conclusie

Het werken met de software van Solutions Factory werkt voor ons erg prettig. Vanuit ons niets dan lof over het contact met Solutions Factory en hun urenregistratie- en facturatie module!

Meer weten over ons Dynamisch Aankoop Systeem (DAS)?

Ontdek al onze mogelijkheden en plan een demo of vrijblijvend gesprek met ons in.

Plan een demo in

Product(en) in dit klantverhaal