Een eigen werken-bij website naast je samenwerkingsplatform

Als deelnemer aan een (regionaal) samenwerkingsplatform bundelt jouw organisatie zijn krachten, kennis en capaciteit met andere deelnemers. Samen profiteren jullie van de vele voordelen van het samenwerkingsverband, dat door Solutions Factory is opgezet op basis van TSF Connect. Jullie werken daarmee vanuit een geavanceerd ATS-systeem (TSF Connect backoffice) en delen vacatures eenvoudig met elkaar op de gezamenlijke werken-bij website (TSF Connect frontoffice) en aanvullend eventueel ook op andere regionale platformen en externe job-boards. Maar wat als jullie meer willen ten aanzien van de zichtbaarheid van jullie vacatures en/of meer mogelijkheden willen met employer branding?

Wij bieden de volgende opties aan voor extra zichtbaarheid van je vacatures:

  • RSS feed
  • API koppeling
  • Een eigen werken-bij website (o.b.v. TSF Connected)

Optie 1: Interne kanalen bedienen met een RSS feed

Een RSS feed is een van de manieren om je vacatures meer zichtbaarheid te geven. Met de RSS feed van Solutions Factory kan je eenvoudig je vacatures naar verschillende (interne) kanalen doorsturen. Zo zijn je eigen medewerkers als eerst op de hoogte van nieuwe vacatures of klussen/projecten.

Hebben jullie een intranet binnen je organisatie? Laat dan de vacatures en interne projecten hiernaar toe doorzetten vanuit de TSF Connect backoffice. Ook wanneer jullie gebruik maken van narrowcasting stuur je vacatures hier eenvoudig naar toe. Zelfs een interne e-mail nieuwsbrief met de laatste vacatures kan je er mee voeden.

Vanuit de gekoppelde interne kanalen kunnen medewerkers eenvoudig doorklikken naar een vacature op de gezamenlijke werken-bij website en daar direct solliciteren.

Meer weten over de RSS feed?
Solutions Factory TSF inhuur

Optie 2: API koppeling met je eigen website(s)

De API koppeling van Solutions Factory maakt communicatie mogelijk tussen de TSF Connect backoffice (ATS) en je eigen website. Heb je naast de gezamenlijke werken-bij website uit het samenwerkingsverband, ook een eigen werken-bij website (of werken-bij pagina op je corporate website) waar je de vacatures (voor de tweede keer) handmatig op publiceert? Of stuur je bezoekers vanuit je eigen website door naar de vacature op het samenwerkingsplatform?

Deze handelingen kosten een hoop extra tijd en de sollicitanten komen ook nog eens via verschillende systemen (CMS of e-mail) binnen. Dit gaat ten koste van de efficiëntie en kwaliteit van je werving- en selectieproces. En dat terwijl je al een geavanceerd ATS-systeem hebt vanuit het samenwerkingsverband!

De API koppeling zorgt ervoor dat vacatures (vanuit de TSF Connect backoffice) geautomatiseerd en realtime worden doorgezet naar je eigen werken-bij website én dat er daar direct gesolliciteerd kan worden. Zo kan je bezoekers verleiden om direct te solliciteren op je eigen website zonder dat deze eerst wordt doorgestuurd naar het samenwerkingsplatform.

Vacatures én sollicitanten manage je zo vanuit één systeem terwijl je wel werkt met verschillende werken-bij websites. Superhandig, wel zo efficiënt en zeer effectief!

Meer weten over de API koppeling?

Optie 3: Een eigen werken-bij website (op basis van TSF Connected)

Naast de eerste twee opties – de RSS feed en de API koppeling – is er ook nog de mogelijkheid om door Solutions Factory voor jouw organisatie een eigen werken-bij website te laten maken. Het samenwerkingsplatform is natuurlijk een prachtig beginpunt om op een efficiënte en effectieve manier nieuwe medewerkers te vinden, bestaande medewerkers meer kansen te bieden en samen een talentpool op te bouwen.

Maar als je naast dit gezamenlijke platform en de eigen organisatiepagina, extra zichtbaarheid voor je vacatures wil creëren en meer ruimte om aan employer branding te werken, dan is een eigen werken-bij website eenvoudig op te zetten.

We hebben daarvoor de TSF Connected oplossing voor je klaarliggen. Met deze oplossing kan je gebruik blijven maken van de bestaande TSF Connect backoffice (ATS) en vanuit daar zowel de gezamenlijke werken-bij website als je eigen werken-bij website managen. En dat alles volledig geïntegreerd en optimaal samenwerkend!

Meer weten over een eigen werken-bij website?
haal alles uit je samenwerkingsplatform

Voordelen van een eigen vacaturewebsite naast een samenwerkingsplatform

Zoals uitgelegd zijn er bij Solutions Factory dus drie mogelijkheden om eigen extra online kanalen en/of werken-bij websites te creëren naast een samenwerkingsplatform, te weten:

    • RSS feed
    • API koppeling
    • Een eigen werken-bij website (o.b.v. TSF Connected)

Waarom zou je een aparte werken-bij website willen voor je eigen organisatie naast een succesvol gezamenlijk platform? De vraag zegt het eigenlijk al, omdat je deze website specifiek en exclusief kan inrichten op jouw eigen organisatie. Het is de ideale plek om met effectieve employer branding aan de slag te gaan. Creëer de juiste beleving en geef een serieuze inkijk in jullie bedrijfscultuur.

Bezoekers van de website leren jouw medewerkers kennen, proeven de sfeer van de werkomgeving en krijgen een beeld van de bedrijfscultuur door middel van verhalen, foto’s en video’s. In combinatie met de gezamenlijke werken-bij website creëer je zo een maximaal bereik op verschillende online kanalen!

Slim gebruik maken van de integratie met het ATS-systeem

Wanneer je bent aangesloten bij een regionaal samenwerkingsverband, maak je al gebruik van een geavanceerd ATS-systeem, namelijk de TSF Connect backoffice. Je hoeft daarom geen nieuw ATS-systeem aan te schaffen om vacatures te publiceren op je eigen werken-bij website. Je plaatst je vacatures (ook) op je eigen werken-website vanuit de bestaande TSF Connect backoffice. Op deze manier kan je met één druk op de knop je vacatures veel extra zichtbaarheid geven. En nog handiger: vanuit welk kanaal een sollicitant ook komt, ze landen altijd in hetzelfde ATS!

Door vanuit één centrale backoffice je vacatures te publiceren naar meerdere (gezamenlijke en eigen) kanalen creëer je flexibiliteit in je werving- en selectieproces. Zet je vacature in meerdere lagen in de markt. Met de beschikbare opties kan je eenvoudig je vacatures eerst op het intranet plaatsen, dan op het samenwerkingsverband en later eventueel nog op je eigen werken-bij website. Of alles tegelijk natuurlijk, aan jullie de keus. Zo blijf je werken vanuit één centrale backoffice en integreer je meerdere werken-bij kanalen eenvoudig in het huidige werving- en selectieproces.

Meer weten over een eigen werken-bij website (TSF Connected)?

We helpen je graag verder en leggen alle opties uit.

Meer informatie

Of bel ons op: (088) 141 09 09

Meer artikelen