Meer sollicitanten met een werken-bij website

Een eigen werken-bij website, of recruitment website is een belangrijk onderdeel van de online zichtbaarheid van je organisatie. In tijden van een krappe arbeidsmarkt is een converterende werken-bij website van cruciaal belang om nieuwe werknemers aan te trekken. Het is belangrijk om de waarde van een eigen werken-bij website in te zien om zo te zorgen voor meer (en beter passende) sollicitanten op jouw vacatures.

De waarde van een werken-bij website

Een werken-bij website is de uitgelezen plek om jezelf als een interessante werkgever te presenteren. Als organisatie richt je jouw website specifiek in op het aantrekken van medewerkers en het presenteren van de bedrijfscultuur en werkomgeving. Op de website krijg je de kans om te werken aan een sterk werkgeversmerk. Dit sterke werkgeversmerk is niet alleen belangrijk voor nieuwe werknemers, maar ook voor je bestaande medewerkers.

Door middel van effectieve employer branding zorg je ervoor dat jouw werken-bij website bijdraagt aan het aantrekken en behouden van werknemers die passen bij je organisatie en de openstaande vacatures. De bezoekers van de website leren je medewerkers kennen, proeven de sfeer van de werkomgeving en krijgen een beeld van de bedrijfscultuur door middel van verhalen, foto’s en video’s. Dit helpt bij het aantrekken van kandidaten die hun carrière bij jouw organisatie voort willen zetten.

Doorgroeimogelijkheden voor je bestaande medewerkers

Een werken-bij website is zoals we al noemden niet alleen interessant voor nieuwe werknemers, maar ook voor de doorgroeimogelijkheden van je bestaande medewerkers. Bied je bestaande medewerkers carrièreperspectief door interne vacatures en interne projectenrollen achter een inlogportaal aan te bieden. Door je medewerkers een account aan te bieden en ze in te laten schrijven voor job-alerts, kunnen ze carrièrekansen in de gaten houden en een volgende stap binnen je organisatie zetten. Zo geef je medewerkers de kans om door te groeien binnen je organisatie voordat je opzoek gaat naar nieuwe medewerkers.

Werken bij IGOM.nl

De voordelen van een werken-bij website

Waarom een aparte werken-bij website? Omdat je werken-bij website specifiek gericht is op het aantrekken van medewerkers. Zo kan je deze website veel meer toespitsen op de gewenste potentiële kandidaten. Een werken-bij website is anders ingericht dan je corporate website, deze is vaak gericht op conversie, het verkrijgen van leads of het informeren van de bezoeker. Op deze website verleid en verbind je bezoekers om de vacatures te bekijken. Door actief bezig te zijn met je werken-bij website voeg je waarde toe voor potentiële werknemers. Creëer de juiste beleving en geef een inkijkje in de bedrijfscultuur van jouw organisatie.

Op jouw werken-bij website toon je een helder overzicht van al je openstaande vacatures. Door een pagina te creëren met relevante filter mogelijkheden, kan je de bezoekers eenvoudig laten zoeken op basis van zijn persoonlijke wensen. Niet de gewenste vacatures gevonden? Laat de bezoeker zich dan inschrijven voor job-alerts zodat ze op de hoogte blijven zijn van toekomstige vacatures op je website. Of motiveer ze om zich in te schrijven in een talent-pool, waarmee je als recruiter pro-actief aan de slag kan om kandidaten te matchen op (aankomende) vacatures.

Een geoptimaliseerde werken-bij website vergroot de online vindbaarheid in zoekmachines van je vacatures. En een grotere online vindbaarheid zal leiden tot meer sollicitanten! Heb je een werken-bij website laten maken? Vergeet dan niet een verwijzing van je corporate website naar je werken-bij website te regelen. Je website is hierdoor beter te herkennen door zoekmachines en verbetert de positionering in deze zoekmachines.

Integratie met een ATS-systeem

Je hebt een succesvolle werken-bij website waar (hopelijk) sollicitaties blijven binnen stromen, maar hierdoor komen er veel administratieve werkzaamheden op je af. Om ervoor te zorgen dat je grip houdt op de werkzaamheden van jouw HR-afdeling is het handig om jouw recruitment website aan je ATS systeem te koppelen. Door de koppeling met een ATS systeem (ook wel recruitmentsysteem genoemd) wordt alle informatie direct naar een centrale backoffice gestuurd, waarvandaan je vanuit een helder proces vervolgens acties onderneemt, selecteert, communiceert, rapporteert en uiteraard ook de AVG-richtlijnen bewaakt. Zo hou je grip op het werving- en selectieproces en bespaar je veel tijd.

Ook een bijkomend voordeel van de integratie met een je ATS systeem is het bouwen van een talentpool. Gebruik je werken-bij-website om een talentpool aan te leggen, waardoor je sneller in staat bent om sollicitanten te benaderen voor toekomstige vacatures. Zo kan je veel wervingskosten en wervingstijd besparen en je focussen op andere zaken binnen je organisatie.

Is een werken-bij website iets voor mij?

Heeft jouw organisatie regelmatig vacatures uitstaan en wil je jezelf online presenteren als een aantrekkelijke werkgever? Dan is een werken-bij website noodzakelijk voor jouw organisatie. Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Deze moet gelijk goed zijn.

Verder is een werken-bij site al snel de moeite waard om in te investeren als we kijken naar de kosten. Wanneer je een (externe) recruiter moet inhuren om de vacatures te vervullen, zijn deze kosten vaak zo hoog dat een goed ingerichte werken-bij website al snel meer voordeel oplevert.

Tips voor je werken-bij website

Het doel van een werken-bij website is om meer sollicitanten op je openstaande vacatures te krijgen. Daarnaast is het ook de uitgelezen kans om aan je employer branding te werken zodat de werkzoekenden voor jou organisatie kiezen. Maar hoe zorg je ervoor dat ze bij jou solliciteren en niet bij de concurrent? Wij geven je een aantal tips om toe te passen:

  • Visuele content: Maak gebruik afbeeldingen en video’s om de sfeer van je organisatie te laten zien. Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden.
  • Wees transparant in je vacatures: Geef informatie over het salaris, de werktijden en overige arbeidsvoorwaarden.
  • Benadruk de voordelen: Laat zien waarom het werken bij je organisatie een goede keuze is.
  • Eenvoudig solliciteren: Zorg ervoor dat het sollicitatieproces snel en eenvoudig is.
  • Medewerker testimonials: Geef je medewerkers het woord en laat ze vertellen waarom ze bij jullie moeten komen werken.
  • Job alerts: Laat bezoekers van de website zich inschrijven voor een job alert. Zo zijn ze snel op de hoogte van nieuwe vacatures op jouw website.
  • Zorg voor een mobiele ervaring: Regel dat de website op mobiele apparaten goed wordt weergegeven en gemakkelijk te gebruiken is.
  • Interne vacatures: Biedt carrièreperspectief aan je medewerkers door de vacatures eerst intern uit te zetten alvorens je de vacature extern publiceert.
  • Social media: Integreer je werken-bij website met je sociale media kanalen, zoals LinkedIn of Facebook, wat de vindbaarheid van de website vergroot.

Meer tips nodig? Bekijk onze checklist voor betere online vindbaarheid!

Optimaliseren van je werken-bij website

Met het realiseren van de website en het vullen van content ben je er nog niet. Voor een optimale werken-bij website zul je de bezoekers mee moeten nemen in de candidate experience volgens het zogenaamde AIDA (Attract, Inspire, Desire, Action) model:

  • Trek de aandacht: Laat ze in aanmerking komen met je website door online goed gevonden te worden en actief te promoten op verschillende kanalen.
  • Interesse wekken: Wek de interesse van de bezoekers met relevante content op je website over jouw organisatie.
  • Kweek verlangen: Zorg dat de bezoekers op de hoogte willen blijven van de nieuwste vacatures. Laat ze hun gegevens achterlaten (job alerts) zodat ze op de hoogte worden gehouden van de nieuwe vacatures.
  • Laat ze over gaan tot actie: Zorg dat ze enthousiast worden van je aanbod en overtuig ze om over te gaan tot sollicitatie op de vacature.

Wanneer je deze stappen goed hebt geregeld op jouw website is succes gegarandeerd.

Samengevat: een werken-bij-website is een essentieel onderdeel van een goed recruitmentproces omdat het helpt bij het aantrekken van geschikte kandidaten op vacatures, het presenteren van de bedrijfscultuur, het versterken van de employer branding, het bieden van doorgroeimogelijkheden aan je huidige medewerkers, het filteren van sollicitanten en het aanleggen van een talentpool.

Meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Meer informatie

Het belang van een goede werken-bij website samen met een koppeling met je ATS systeem weten wij als geen ander. Neemt contact met ons op voor meer informatie, wij helpen je graag.

Veelgestelde vragen

Wat is het belang van een goede werken bij website?

Waarom is een goede werken bij website nou zo belangrijk? Je werken bij website is het visite kaartje van je organisatie naar nieuwe medewerkers. Het laat zien hoe je als organisatie bent en wat voor cultuur jullie uitstralen. Door beelden te tonen van jullie kantoor en medewerkers aan het woord te laten, neem je de bezoeker mee in je organisatie. Het is de perfecte plek om je employer branding strategie uit te rollen.

Wat kost een werken bij site?

Wanneer je een werken-bij website wil laten maken is het een belangrijke vraag. Maar wat kost een werken bij site? Het is lastig om hier een goed antwoord op te geven. Dit hangt van de wensen en behoeften van jouw organisatie af. De prijzen van een werken- bij website kunnen erg uiteen lopen. Je kan het beste een prijsindicatie aanvragen bij de uitvoerende partij om een beeld te hebben van de kosten.

Waar kan je het beste een vacature plaatsen?

Voor je organisatie is het beste als je al de vacatures op je werken bij website kan plaatsen. Dit is de ideale omgeving om te werken aan je arbeidsmarktcommunicatie en alle vacatures centraal te tonen. Via je werken-bij website kan je ook eenvoudig je vacatures doorplaatsen (indien je een achterliggend ATS systeem erachter hebt) naar populaire jobboards.

Waarom een website werken bij?

Een werken-bij website is de perfecte plek om meer van de cultuur binnen jouw organisatie te laten zien. Als je deze goed inricht zorg je ook voor een betere vindbaarheid van je vacatures. En dan zal je automatisch ook meer sollicitaties ontvangen waardoor je vacatures sneller worden vervuld.

Meer artikelen